Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny:
1) zgłasza się osobiście w celu dokonania rejestracji do Powiatowego Urząd Pracy właściwego ze względu na miejsce zameldowania stałego lub czasowego (PUP Wrocław ma swoją siedzibę przy ulicy Glinianej 20-22 budynek. B)
2) wypełnia wniosek o dokonanie rejestracji, na elektroniczną skrzynkę Powiatowego Urzędu Pracy, za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego przez ministra właściwego do spraw pracy. W tym przypadku możesz:
a) Skorzystać z uproszczonego sposobu elektronicznego zapisu do rejestracji, który jest adresowany do wszystkich osób mających dostęp do Internetu.
b) skorzystać z pełni elektronicznego sposobu rejestracji, pod warunkiem, że posiadasz profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny
Osoby nie posiadające żadnego zameldowania rejestrują się w powiatowym urzędzie pracy, na którego obszarze działania przebywają.
Status osoby bezrobotnej nabywają również miedzy innymi:
- cudzoziemcy zamierzający wykonywać lub wykonujący pracę na terytorium RP wskazani w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit a-g lub i, j, l, ha oraz wskazani w art. 1 ust. 3 pkt 3 oraz 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Jeżeli chcesz zasięgnąć informacji zadzwoń na numer Zielonej Linii 19524 lub w przypadku zgłoszenia osobistego przyjdź do Punktu Informacyjnego znajdującego się w budynku B na parterze.
Rejestracja krok po kroku
I Osoby zgłaszające się osobiście do urzędu
Jeżeli wybierzesz osobiste zgłoszenie się do rejestracji przyjdź do Działu Ewidencji, który znajduje się w budynku B na parterze.
Obsługa interesantów odbywa się tu od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania. Numerki do rejestracji wydawane są na parterze w dwóch automatach biletowych.
Uwaga!
Informujemy, że w przypadku dużej liczby osób oczekujących do dokonania czynności rejestracyjnych wydawanie numerów w danym dniu może zostać ograniczone.
Osoby posiadające numerki zobowiązane są do:
- pobrania z Punktu Informacyjnego oświadczeń rejestracyjnych
- wypełnienia ww. oświadczeń
- upewnienia się czy posiadają wszystkie niezbędne do rejestracji dokumenty (patrz tablica informacyjna, strona internetowa, Punkt Informacyjny)
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotna:
a) przedkłada do wglądu pracownikowi dokonującemu rejestracji komplet wymaganych do rejestracji dokumentów i oczekuje na swoją kolej zgodnie z wyświetlanymi numerkami i/lub komunikatem głosowym,
b) przekazuje wymagane dane,
c) poświadcza własnoręcznym podpisem prawdziwość przekazanych przez nią danych i składa stosowne oświadczenia.
Podczas rejestracji urzędnik:
a) odbierze wypełnione oświadczenia i dokumenty niezbędne do ustalenia statusu i uprawnień,
b) poinformuje o przysługującym statusie i wręczy pouczenie o przysługujących prawach i obowiązkach wynikających z ustawy oraz formach pomocy określonych w ustawie (UWAŻNIE JE PRZECZYTAJ!),
c) wyznaczy kolejne obowiązkowe terminy spotkań w urzędzie pracy z pośrednikiem i/lub z doradcą zawodowym oraz pracownikiem Działu Świadczeń i wskaże pokój, do którego będziesz się zgłaszał.
II Zapis internetowy - osoby zapisujące się przez internet bez podpisu elektronicznego lub profilu ePUAP
Przed przystąpieniem do wypełniania formularza rejestracyjnego przygotuj komplet wymaganych do rejestracji dokumentów, ponieważ czas trwania sesji jest ograniczony, brak aktywności powyżej 30 minut spowoduje przerwanie wprowadzania danych i wówczas należy pracę rozpocząć od nowa.
Gwarancją prawidłowego przejścia procedury zapisu rejestracyjnej jest dokładne czytanie informacji i zaleceń na każdym etapie wprowadzania danych.
Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu zaproponuje najbliższy wolny termin do dokonania czynności rejestracyjnych. Pamiętaj po wypełnieniu formularza elektronicznego oryginały dokumentów należy dostarczyć podczas wizyty w urzędzie.
Uwaga!
Zapis do rejestracji nie jest rejestracją. Rejestracja nastąpi z dniem zgłoszenia się w terminie wyznaczonym przez urząd.
Zwracamy szczególną uwagę na to, że godzina wyznaczona do dokonania czynności rejestracyjnych w drodze zapisu internetowego jest orientacyjna. Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu nie może każdorazowo zabezpieczyć konkretnej godziny ze względu na przyczyny obiektywne, niezależne od urzędu (tj. nie przedstawienia przez interesantów kompletu wymaganych dokumentów w dniu dokonywania czynności rejestracyjnych lub złożoność spraw będącą przyczyną wydłużenia czasu ich załatwiania).
W przypadku osób zapisanych drogą internetową, należy pobrać numer z automatów biletowych z pozycji "REZERWACJA INTERNETOWA"
Osoby posiadające numerki zobowiązane są do:
- pobrania z Punktu Informacyjnego oświadczeń rejestracyjnych
- wypełnienia ww. oświadczeń (oświadczenia wypełnione w formie elektronicznej służyły jedynie do ustalenia prawidłowej ścieżki rejestracji i nie zawierały podpisu elektronicznego)
- upewnienia się czy posiadają wszystkie niezbędne do rejestracji dokumenty (patrz tablica informacyjna, strona internetowa, Punkt Informacyjny)
Aby skorzystać z aplikacji należy wejść na portal praca.gov.pl lub kliknąć poniżej
Ukaże się strona publicznych służb zatrudnienia, gdzie należy wybrać „zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy" (zapoznaj się z definicją osoby bezrobotnej/osoby poszukującej pracy) i wypełnić formularz.
W formularzu należy podać między innymi dane osobowe, posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz okresy zatrudnienia, innej pracy zarobkowej (umowy zlecenie, umowy o dzieło itp.), okresy dokonywania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej itd. (zapoznaj się w dokumentami potrzebnymi do rejestracji).
III Rejestracja krok po kroku – osoby rejestrujące się przez internet z podpisem elektronicznym lub profilem ePUAP
Przed przystąpieniem do wypełniania formularza rejestracyjnego przygotuj komplet wymaganych do rejestracji dokumentów, ponieważ czas trwania sesji jest ograniczony, brak aktywności powyżej 30 minut spowoduje przerwanie wprowadzania danych i wówczas należy pracę rozpocząć od nowa.
Gwarancją prawidłowego przejścia procedury rejestracyjnej jest dokładne czytanie informacji i zaleceń na każdym etapie wprowadzania danych.
Jeśli dysponujesz kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub zaufanym profilem ePUAP wystarczy dołączyć zeskanowane dokumenty niezbędne do rejestracji (jeżeli dokument składa się z kilku stron należy dołączyć skany wszystkich stron). Nieopatrzenie wniosku o rejestrację podpisem elektronicznym w sposób przewidziany w przepisach spowoduje, że rejestracja nie zostanie dokonana.
Aby skorzystać z aplikacji należy wejść na portal praca.gov.pl lub kliknąć poniżej
Ukaże się strona publicznych służb zatrudnienia, gdzie należy wybrać „rejestracja w powiatowym urzędzie pracy" (zapoznaj się z definicją osoby bezrobotnej/osoby poszukującej pracy) i wypełnić formularz.
W formularzu należy podać między innymi dane osobowe, posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz okresy zatrudnienia, innej pracy zarobkowej (umowy zlecenie, umowy o dzieło itp.), okresy dokonywania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej itd. (zapoznaj się w dokumentami potrzebnymi do rejestracji).
Wszelkie uwagi dotyczące działania systemu można zgłosić pod adresem e-mail: rejestracja@pup-wroclaw.pl