REJESTRACJA KROK PO KROKU

 

Z trosce o bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia i powiatu wrocławskiego zaleca się korzystanie z możliwości rejestracji przy pomocy profilu zaufanego epuap bez konieczności osobistego zgłaszania się w Urzędzie


 


I Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym


Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.


Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.

 

Szczegółowa instrukcja rejestracji elektronicznej dostępna jest na stronie Urzędu Pracy:

 

https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji

 

Pełne informacje dotyczące Profilu Zaufanego dostępne pod adresem:

 

https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
 


II Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego


Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i załączeniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia rejestrowanego oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

 

Następnie komplet dokumentów i oświadczeń złóż w dniu wyznaczonym przez system do dokonania czynności rejestracyjnych w PUP we Wrocławiu budynek B.

Status osoby bezrobotnej i poszukującej pracy nabędziesz z dniem zgłoszenia się do powiatowego urzędu pracy i złożeniem kompletu dokumentów.


III Forma: osobista rejestracja w Urzędzie dla osób nie posiadających dostępu do internetu.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem osobistego zgłoszenia się w Urzędzie po przedłożeniu dokumentów niezbędnych do rejestracji i wypełnieniu stosownych oświadczeń. 

 

- WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH DO REJESTRACJI

 

https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/abc-bezrobotnego-i-poszukujacego-pracy/dokumenty-potrzebne-do-rejestracji-osoby-bezrobotnej