Szanowni Państwo,
Z uwagi na rosnącą liczbę zachorowań na wirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. oraz zastępującymi go późniejszymi Rozporządzeniami pracownikom administracji publicznej zaleca się wykonywanie pracy w trybie zdalnym.
W związku z powyższym, PUP Wrocław od dnia 3 listopada 2020 r. do odwołania obsługuje klientów w sposób zdalny i niemożliwy jest (poza wyjątkowymi wskazanymi niżej przypadkami) osobisty dostęp klientów do siedziby Urzędu, a do budynków wpuszczani są wyłącznie pracownicy.
W indywidualnych przypadkach, związanych w szczególności z procedurą podpisywania przez klientów Urzędu umów z Powiatowym Urzędem Pracy we Wrocławiu, po wcześniejszym telefonicznym kontakcie ze strony pracowników Urzędu, możliwe jest osobiste załatwienie sprawy w siedzibie PUP Wrocław, w umówionym telefonicznie terminie. Dla osób nie posiadających dostępu do komputera i internetu, możliwa jest także rejestracja jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy podczas osobistej wizyty w Urzędzie.
Dla klientów Urzędu dostępny jest teren przed budynkami PUP Wrocław, w celu złożenia dokumentów w udostępnionych skrzynkach podawczych. Każdą osobę wchodzącą na teren Urzędu obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa oraz nakaz utrzymania bezpiecznej odległości (min. 2 metry) od innych osób i poruszania się jedynie w wyznaczonych strefach; niezwłocznie po załatwieniu sprawy Klient jest zobowiązany do opuszczenia terenu Urzędu.
Uprzejmie dziękujemy za zrozumienie oraz przestrzeganie powyższych zasad.
Od dnia 3 listopada 2020 r. wszyscy Państwo możecie załatwić swoją indywidualną sprawę w Urzędzie telefonicznie lub elektronicznie.
REJESTRACJA W URZĘDZIE
I. Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym
Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.
Szczegółowa instrukcja rejestracji elektronicznej dostępna jest na stronie: https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
Pełne informacje dotyczące Profilu Zaufanego dostępne pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
II. Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego
Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i załączeniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia rejestrowanego oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem wyznaczonym przez system, w którym zgłosisz się do Urzędu Pracy i złożysz komplet dokumentów i oświadczeń.
III. Forma: osobista rejestracja podczas wizyty w Urzędzie dla osób nie posiadających dostępu do komputera i internetu
WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH DO REJESTRACJI dostępny jest na stronie: https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/abc-bezrobotnego-i-poszukujacego-pracy/dokumenty-potrzebne-do-rejestracji-osoby-bezrobotnej
POŚREDNICTWO PRACY
- osoby, które mają wyznaczone terminy u pośredników pracy i doradców zawodowych, w terminie od 3 listopada 2020 r. do odwołania, zostaną telefonicznie lub mailowo poinformowane o innym terminie wizyty; zapraszamy również do kontaktu mailowego lub telefonicznego
- w związku z obostrzeniami wynikającymi z Covid-19 zapraszamy do korzystania z ofert pracy zamieszczonych na stronie oferty.praca.gov.pl Zgłaszane oferty pracy przyjmowane są obecnie wyłącznie w formie otwartej, która zawiera dane umożliwiające identyfikację pracodawcy, tj. podane są: nazwa i adres pracodawcy, stanowisko, wymagane kwalifikacje oraz dane kontaktowe. Codziennie oferty pracy udostępniane na stronie oferty.praca.gov.pl dla każdej osoby zainteresowanej.
- ponadto zapraszamy do korzystania z możliwości współpracy z PUP Wrocław za pośrednictwem kontaktu telefonicznego, mailowego lub ePUAP; informacje o wszystkich formach pomocy oraz dane do kontaktu zamieszczono na stronie wroclaw.praca.gov.pl
- zarejestrowane oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, zezwolenia na prace sezonową oraz informacje starosty o sytuacji na lokalnym rynku pracy dostarczane są do odbiorców wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej
Co może załatwić PRACODAWCA drogą elektroniczną:
- zgłosić ofertę pracy,
- poinformować o zakończeniu rekrutacji,
- złożyć upoważnienie do reprezentowania pracodawcy / przedsiębiorcy,
- złożyć wniosek o wydanie informacji starosty o sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z ubieganiem się o zatrudnienie cudzoziemca,
- złożyć oświadczenie o powierzeniu pracy przez cudzoziemca,
- złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową,
- złożyć wniosek o dostępne w Urzędzie formy wsparcia.
- przesłać umowę o pracę oraz zgłoszenie podjęcia pracy,
- zgłosić brak gotowości do pracy na okres nie dłuższy niż 10 dni oraz wyjazd,
- ustalić termin rejestracji w Urzędzie,
- zarejestrować się (w przypadku posiadania profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego),
- złożyć wniosek o: przelew świadczenia na konto lub wydanie zaświadczenia,
- złożyć wniosek o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej,
- złożyć wniosek o dodatek aktywizacyjny (w przypadku posiadania profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego),
- złożyć pismo do Urzędu,
- złożyć wniosek o dostępne w Urzędzie formy wsparcia.