Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

Deklaracja dostępności dotyczy strony wroclaw.praca.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2014-03-10. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.

Nadmierne koszty

„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Gdy podstawą oceny była samoocena

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:

Monika Zasadzińska - mejlowo monika.zasadzińska@pup-wroclaw.pl lub telefonicznie 71 7701 780.

Daniel Łasicki - mejlowo daniel.lasicki@pup-wroclaw.pl lub telefonicznie 71 7701 783.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

  • Wejście do budynków A i B prowadzi chodnik od ulicy Glinianej, wejścia do obu budynków są bez progów są dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich;

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

  • W budynkach są windy oraz toalety dla osób niepełnosprawnych (lustra wewnętrzne, brak progów, pochwyty);
  • Korytarze na wszystkich piętrach są dostępne z windy i ze schodów;
  • Korytarze i schody są dostępne (na korytarzach brak pochyłów);
  • Windy są dostępne i dostosowane dla osób niepełnosprawnych (dostępne informacje w alfabecie Braille`a);
  • Wejścia do pomieszczeń nie posiadają progów – drzwi szerokie 90 cm;

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

  • Brak pętli indukcyjnych;
  • Wewnątrz budynku brak opisów powiększonych i w alfabecie Braille`a dla osób słabowidzących i niewidomych;
  • Brak sygnalizacji mówionej poza automatycznym wyczytywaniem numerków systemu kolejkowego;

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

  • Przed budynkiem, na terenie wyznaczono dwa miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych;

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

  • W Urzędzie brak tłumacza polskiego/języka migowego, jednakże Urząd w ramach swojej działalności przeszkolił pracowników w zakresie języka migowego celem umożliwienia komunikacji z osobami niesłyszącymi.;
  • Brak tłumacza migowego online;

Dostępność komunikacyjno-informacyjna:

  • wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres: wrwr@pup-wroclaw.pl;
  • złożenie wniosku przez e-PUAP: www.epuap.gov.pl, identyfikator ePUAP Urzędu: /02640/SkrytkaESP;
  • napisanie pisma / złożenia wniosku na adres Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław;
  • wysłanie faksu na nr 71 7701 633;
  • kontakt telefoniczny na nr 71 7701 600;
  • osobistą wizytę w Urzędzie;
  • przez formularz kontaktowy