Szanowni Państwo,
Zapraszamy do korzystania z usług Powiatowego Urzędu Pracy
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 14:45.
Jednocześnie, z uwagi na ogłoszony stan pandemii, nadal rekomendujemy załatwienie większości spraw urzędowych w formie elektronicznej.
Każdą osobę wchodzącą na teren Urzędu prosimy o zakrywanie ust i nosa oraz nakaz utrzymania bezpiecznej odległości (min. 2 metry)
od innych osób. Niezwłocznie po załatwieniu sprawy Klient jest zobowiązany do opuszczenia terenu Urzędu. Prosimy o przychodzenie
do Urzędu bez osób towarzyszących.
Uprzejmie dziękujemy za zrozumienie oraz przestrzeganie powyższych zasad.
REJESTRACJA W URZĘDZIE
I. Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz
o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.
Szczegółowa instrukcja rejestracji elektronicznej dostępna jest
na stronie Urzędu Pracy na stronie: https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
Pełne informacje dotyczące Profilu Zaufanego dostępne pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
II. Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego
Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego
na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i załączeniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia rejestrowanego oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami
do właściwego powiatowego urzędu pracy.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem wyznaczonym przez system, w którym zgłosisz się do Urzędu Pracy i złożysz komplet dokumentów i oświadczeń.
III. Forma: osobista rejestracja podczas wizyty w Urzędzie
(jest skierowana przede wszystkim dla osób nieposiadających dostępu
do komputera i internetu).
WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH DO REJESTRACJI dostępny jest
na stronie: https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/abc-bezrobotnego-i-poszukujacego-pracy/dokumenty-potrzebne-do-rejestracji-osoby-bezrobotnej
POŚREDNICTWO PRACY
-
osoby, które mają wyznaczone terminy u pośredników pracy i doradców zawodowych, są zobowiązane do stawanie się w wyznaczonym terminie,
-
oferty pracy zgłoszone do PUP Wrocław umieszczone są w Centralnej Bazie Ofert Pracy pod adresem wroclaw.praca.gov.pl/oferty-pracy/ wyłącznie w formie otwartej, tzn. zawierającej dane do kontaktu z pracodawcą.
CUDZOZIEMCY
-
od 17 stycznia 2022 r. Urząd wpisuje do ewidencji oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi i przesyła
je pracodawcom wyłącznie drogą elektroniczną, w formie dokumentów elektronicznych. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie:https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i przedsiebiorcow/zatrudnianie-cudzoziemcow/