Komunikat o zasadach obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu od dnia 1 marca 2022 roku

Print Drukuj

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do korzystania z usług Powiatowego Urzędu Pracy
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 14:45.

Jednocześnie, z uwagi na ogłoszony stan pandemii, nadal rekomendujemy załatwienie większości spraw urzędowych w formie elektronicznej.

Każdą osobę wchodzącą na teren Urzędu prosimy o zakrywanie ust i nosa oraz nakaz utrzymania bezpiecznej odległości (min. 2 metry)
od innych osób. Niezwłocznie po załatwieniu sprawy Klient jest zobowiązany do opuszczenia terenu Urzędu. Prosimy o przychodzenie
do Urzędu bez osób towarzyszących.


Uprzejmie dziękujemy za zrozumienie oraz przestrzeganie powyższych zasad.

REJESTRACJA W URZĘDZIE

I. Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz
o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.
 

Szczegółowa instrukcja rejestracji elektronicznej dostępna jest
na stronie Urzędu Pracy na stronie:
 https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji

Pełne informacje dotyczące Profilu Zaufanego dostępne pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage

II. Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego

Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego
na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i załączeniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia rejestrowanego oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami
do właściwego powiatowego urzędu pracy.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem wyznaczonym przez system, w którym zgłosisz się do Urzędu Pracy i złożysz komplet dokumentów i oświadczeń.

III. Forma: osobista rejestracja podczas wizyty w Urzędzie

(jest skierowana przede wszystkim dla osób nieposiadających dostępu
do komputera i internetu).

WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH DO REJESTRACJI dostępny jest
na stronie: https://wroclaw.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/abc-bezrobotnego-i-poszukujacego-pracy/dokumenty-potrzebne-do-rejestracji-osoby-bezrobotnej

POŚREDNICTWO PRACY

  • osoby, które mają wyznaczone terminy u pośredników pracy i doradców zawodowych, są zobowiązane do stawanie się w wyznaczonym terminie,

  • oferty pracy zgłoszone do PUP Wrocław umieszczone są w Centralnej Bazie Ofert Pracy pod adresem wroclaw.praca.gov.pl/oferty-pracy/ wyłącznie w formie otwartej, tzn. zawierającej dane do kontaktu z pracodawcą.

CUDZOZIEMCY

Informacje o publikacji dokumentu